måndag 30 januari 2012

En riktigt mysig butik

I början av december öppnade Papp Limited på Hornsgatan. Det kom som en chock för mig när jag fick veta det för några veckor sedan. Jag har gått förbi där flera gånger och helt enkelt missat en butik som är som gjord för mig!
När jag var i Stockholm i torsdags såg jag genast till att åtgärda detta.


Det är en liten och mysig butik, med ett schysst sortiment snygga och välgjorda lådor och böcker. Mer intressant för mig var att det dessutom fanns bokbindarmaterial, verktyg och klot och annat som kan vara svårt att få tag på. Jag har äntligen någonstans att skicka mina stockholmsvänner som undrar var jag köper mina saker, istället för att säga "Ehm, jag köper det i skolan och beställer från Tyskland".
Att de dessutom funderar på att ta in lite papper handmarmorerade av till exempel mig tycker jag är ett slutgiltigt bevis på ägarnas goda smak och omdöme.

1 kommentar:

  1. Trevligt att hitta nya affärer. Glöm inte djurabok och papper som har en webbshop www.djurabok.se, där de säljer en massa bokbindarmaterial. Om någon är ute efter något klot kan de också köpa av mig i mindre mängder. Kul med dina papper.

    SvaraRadera