tisdag 27 mars 2012

En (mar)dröm i rosa

Okej, så att alla är med från början - när jag pratar om klot så pratar jag väldigt sällan om såna där runda saker. Klot i bokbindarvärlden är ett överdragsmaterial av tyg som är behandlat för att lim inte ska kunna tränga igenom det.

Då så.

Förra veckan var vi på studiebesök på bland annat Zetatrade i Sollentuna. De säljer papper, klot och annat spännande. Egentligen har de ingen styckförsäljning, men efter en föreläsning om alla olika papper och klot som finns (som var bland det mest inspirerande jag varit på) fick vi gå in till den del av lagret där det fanns olika prover och handla.

Det var då jag hittade Klotet med stort K. Det var något av det mest fantastiska jag någonsin sett. Jag visste att mitt liv skulle kännas tomt och fattigt utan det. Jag köpte genast två meter.

Det är dessvärre inte alla som förstår hur otroligt underbart detta klot är. Lena i min klass kan knappt ta i det. Titeln är för hennes skull.

...och så här blev det på en bok!

Ja, det är glittrigt. Rosa och glittrigt.
Om ni blir chockade över att det här är mitt favoritklot någonsin så känner ni mig inte så bra som ni trodde.

Pappret marmorerade jag i ettan. På något sätt påminner det mig om Batman.

1 kommentar:

  1. Na, na, na, na... batman!

    =P

    Underbar bok. Du kunde inte hittat något bättre klot. Och det blev ju en jättefin bok =)

    Du får skriva nåt fint i den. Fluff kanske.

    SvaraRadera