fredag 23 december 2011

Böcker jag minns, år två

Andra året på Leksands Folkhögskola, och ännu fler böcker.


Jag köpte en ny mp3-spelare, och den behövde naturligtvis ett fodral!





Broderad och marmorerad kurbits på en utställningsbok till Zornmuseet.







Ännu en bok till min Harry Potter-älskande vän. Basic first aid, prof. R. J. Lupin, med ett utskuret fack för en chokladkaka inuti.




Pyttebok med chemise och kassett.


Halvt skinnband i fransk teknik - Kung Caspian och Skeppet Gryningen. Pappret är marmorerat särskilt till den här boken. Mitt mp3-fodral behövde en uppfräschning vid det här laget, så den fick matchande klädsel.





Utställning på Leksands Kulturhus denna vår också. Jag ställde ut Drottningens väg, som jag skrev under NaNoWriMo det året. Det blev en bok, en jacka och ett halsband.







Beställningsjobb till en vän.



Minsta boken hittills. Helt pappersband, häftad med ett hårstrå.

2 kommentarer:

  1. Kan man göra så små böcker? Bara 4 mm hög! Vilket pilligt arbete! =) Den skulle jag vilja se någon gång. Kul med din blogg! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man, men det börjar bli i pilligaste laget. Nu hittade jag din blogg också, kul!

      Radera